Show- en Marchingband

Deltaband

De Deltaband is opgericht in 1945 als een drum- en signaalafdeling ter ondersteuning en begeleiding van de marsoptredens van het Koninklijk Harmonieorkest “Ons Genoegen”.

De Deltaband is een combinatie van samen muziek maken en gezelligheid! Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op of kom een keer kijken op de repetitie.

De Deltaband repeteert elke vrijdagavond van 20:00 uur tot 22:15 uur.

Harmonieorkest

Koninklijke Harmonie Ons Genoegen

Het harmonieorkest treedt de laatste jaren en net als in de beginjaren voornamelijk op als symfonisch blaasorkest. Tot circa 2005 trad het orkest ook geüniformeerd op tijdens marsoptredens en serenades.

Het orkest staat sinds november 2021 onder leiding van dirigent Sander van Dorst.

De KHOG repeteert op dinsdagavond tussen 20:00 en 22:15 uur.

Jeugd Deltaband

De Jeugd Deltaband is het opleidingsorkest voor de Deltaband. Er wordt geleerd wat je allemaal moet kunnen om van een optreden een succes te maken. Je leert bij de Jeugd-Deltaband bijvoorbeeld marcheren en tegelijk muziek maken. De leeftijd van de bandleden varieert van 8 tot 18 jaar.

In 2006 deed de band voor het eerst mee aan het Nationaal Jeugd Festival in de eigen stad, waar meteen een mooie eerste prijs werd behaald. Ook in 2007 en 2008 werden daar eerste prijzen behaald.

De Jeugd Deltaband repeteert op vrijdagavond van 18.30 uur tot 19.45 uur.

Facebook orkest

Leerlingenorkest

Het Leerlingen-Orkest is het opleidingsorkest voor de Koninklijke Harmonie Ons Genoegen. Er wordt geleerd wat je allemaal moet kunnen om van een optreden een succes te maken. Je leert bij het Leerlingenorkest samen muziek maken. De leeftijd van de band varieert van 8 tot 80 jaar omdat niet alleen jonge leerlingen, maar ook volwassen leerlingen mee kunnen spelen.

In de vorige eeuw deed het orkest regelmatig mee aan het voormalige Voorjaarsfestival van de Zeeuws Bond en behaalde daar voornamelijk een uitstekende waardering van de jury.

Het Leerlingenorkest repeteert op dinsdagavond van 19.00 uur tot 19.45 uur.

De Flessûh Trekkûrs

Of het nu gaat om een lampionoptocht, een bruiloft, de sinterklaasintocht of een optreden tijdens een (sport)evenement. Dweilband De Flessûh Trekkûrs is van de partij met bekende meezingers!

De band is opgericht medio 2022 als opvolger van aparte twee blaaskapellen. De club bestaat uit blazers en slagwerkers die al lid zijn van Muziekvereniging Vlissingen en de muziek die gespeeld wordt is feestelijk. Niet alleen carnavaleske, maar ook feestelijke arrangementen van wereldhits behoren tot het repertoire. Op dit moment bestaat de band uit een vaste bezetting van zo’n 12 tot 15 muzikanten.

Doelstelling van de band: vooral onder het genot van een lekkere bak koffie (de rest volgt vanzelf) invulling geven aan onze gezamenlijke hobby: plezier beleven door middel van het maken van muziek en daarmee publiek vermaken!

De band verzorgt optredens bij feestjes of partijtjes, braderieën, zomermarkten, kustmarathon en het opleuken van de koopzondagen.

Voor meer informatie en boekingen: management@deltaband.nl

Talent Band Vlissingen

Talent Band Vlissingen is een muziekproject voor volwassenen. Muzikale ervaring is niet nodig. Je maakt in tien weken lang kennis met een geweldig nieuwe hobby. In een ontspannen, sociale sfeer. Het plezier staat voorop. Dit vindt plaats in ons Muziekgebouw aan de Wildbaan 21 te Vlissingen.

Wij zorgen voor een instrument, lessenaar en lesmap.

Woon in je Vlissingen of omgeving en is dit net iets voor jou?

Neem contact op via 06-12861756 of opleidingen@mvvlissingen.nl