Show- en Marchingband

Deltaband

De Deltaband is opgericht in 1945 als een drum- en signaalafdeling ter ondersteuning en begeleiding van de marsoptredens van het Koninklijk Harmonieorkest “Ons Genoegen”.

De Deltaband is een combinatie van samen muziek maken en gezelligheid! Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op of kom een keer kijken op de repetitie.

De Deltaband repeteert elke vrijdagavond van 20:00 uur tot 22:15 uur.

Harmonieorkest

Koninklijke Harmonie Ons Genoegen

Het harmonieorkest treedt de laatste jaren en net als in de beginjaren voornamelijk op als symfonisch blaasorkest. Tot circa 2005 trad het orkest ook geüniformeerd op tijdens marsoptredens en serenades.

Het orkest staat sinds 2018 onder leiding van dirigent Arian de Visser.

De KHOG repeteert op dinsdagavond tussen 20:00 en 22:15 uur.

Jeugd Deltaband

De Jeugd Deltaband is het opleidingsorkest voor de Deltaband. Er wordt geleerd wat je allemaal moet kunnen om van een optreden een succes te maken. Je leert bij de Jeugd-Deltaband bijvoorbeeld marcheren en tegelijk muziek maken. De leeftijd van de bandleden varieert van 8 tot 18 jaar.

In 2006 deed de band voor het eerst mee aan het Nationaal Jeugd Festival in de eigen stad, waar meteen een mooie eerste prijs werd behaald. Ook in 2007 en 2008 werden daar eerste prijzen behaald.

Slagwerkinstructeurs zijn Rhemond Bukkens en Jeffrey Smeerdijk waarbij laatstgenoemde ook de exercitie- en showrepetities verzorgt.

De band staat op dit moment onder muzikale leiding van Jacco van Boven. De Jeugd Deltaband repeteert iedere vrijdagavond van 18.30uur tot 19.45uur.

Facebook orkest

Leerlingenorkest

Het Leerlingen-Orkest is het opleidingsorkest voor de Koninklijke Harmonie Ons Genoegen. Er wordt geleerd wat je allemaal moet kunnen om van een optreden een succes te maken. Je leert bij het Leerlingen-Orkest samen muziek maken. De leeftijd van de band varieert van 8 tot 80 jaar omdat niet alleen jonge leerlingen, maar ook volwassen leerlingen mee kunnen spelen.

In de vorige eeuw deed het orkest regelmatig mee aan het voormalige Voorjaarsfestival van de Zeeuws Bond en behaalde daar voornamelijk een uitstekende waardering van de jury.

De band staat op dit moment onder muzikale leiding van Petra van Antwerpen.

Het Leerlingen-Orkest repeteert iedere dinsdagavond van 18.30uur tot 19.45uur.

De Dikkûh Nekkûh Bent

Of het nu gaat om een lampionoptocht, een bruiloft, de sinterklaasintocht of een optreden tijdens een (sport)evenement. Dweilband De Dikkûh Nekkûh Bent is van de partij met bekende meezingers!

‘De Bent’ is opgericht medio 1995 door een groep enthousiaste leden van de Deltaband. De club bestaat uit blazers en slagwerkers en de muziek die gespeeld wordt is feestelijk. Niet alleen carnavaleske, maar ook feestelijke arrangementen van wereldhits behoren tot het repertoire. Op dit moment bestaat ‘De Bent’ uit een vaste bezetting van zo’n 12 tot 15 muzikanten waarbij vanuit de Deltaband regelmatig wordt aangevuld.

Doelstelling van de Bent: vooral onder het genot van een lekkere bak koffie (de rest volgt vanzelf) invulling geven aan onze gezamenlijke hobby: muziek maken en daarmee publiek vermaken!

De Bent verzorgd optredens verzorgen bij een feestje of partijtje, braderie, zomermarkt, kustmarathon, opleuken van de koopzondag en je kunt ons vinden bij diverse Sinterklaasintochten als Zwartûh Pietûh Bent.

Voor meer informatie en boekingen: management@deltaband.nl

Melody Makers

Een groep enthousiaste leden vanuit de Koninklijke Harmonie Ons Genoegen vinden het leuk om naast het ‘serieuze’ werk ook in een amusementsorkest te spelen. In de jaren 70 van de vorige eeuw was daarvoor een boerenkapel opgericht onder de naam ‘Juunzaaiers’. Ze traden op in origineel Zeeuwse boerendracht en speelden voornamelijk muziek uit Egerland. Hoogtepunt was een optreden tijdens het carnaval in Aken in 1978.

Om ook ander repertoire te kunnen uitvoeren is de naam een aantal jaren later veranderd in ‘Melody Makers’. Naast optredens tijdens carnaval is het orkestje beschikbaar om bij feestelijke gelegenheden waar gezellige muziek op de achtergrond of tussendoor is gewenst het publiek muzikaal te vermaken.

Voor informatie en boekingen: harmonie-onsgenoegen@hotmail.com